Najświętsze serce

reż.: Andrés Garrigó / Antonio Cuadri | 2020 | 90

Najświętsze Serce”

28 lutego planujemy premierę filmu „Najświętsze Serce”. To hiszpańska produkcja twórców bardzo popularnego w Polsce dwa lata temu filmu „Fatima – ostatnia tajemnica”. Naszym widzom szczególnie spodobała się w tamtym obrazie jego konwencja; nie tyle fabularyzowanego dokumentu, ile bardziej fabuły z warstwą dokumentalną. Dokładnie w tej samej konwencji jest film „Najświętsze Serce”. Polską premierę planujemy zaledwie tydzień po światowej premierze w Madrycie. Na światowym rynku filmów religijnych jest to jeden z najbardziej wyczekiwanych obrazów tego roku. Dystrybucję kinową zapowiedziano już w kilkudziesięciu krajach.

Nasze doświadczenie wskazuje, że „Najświętsze Serce” to film, który ma wszelkie cechy, by cieszył dużą, a nawet ponadprzeciętną wśród filmów religijnych, popularnością. Szacujemy, że jego wynik kinowy osiągnie nie mniejsze liczby niż „Tajemnica Ojca Pio”, film który dystrybuowaliśmy kilka miesięcy temu.

Film ma wiele atutów m.in tematyka;  kult Najświętszego Serca jest w Polsce bardzo żywy (niemal w każdej parafii jest wspólnota, która go pielęgnuje). Dodatkowo w tym roku przypada 100. rocznica poświęcenia Polski Najświętszemu Sercu Jezusa, związanego z Bitwą Warszawską 1920 roku oraz 100. rocznica kanonizacji św. Małgorzaty, apostołki kultu. Film stanie się ważnym wydarzeniem i częścią obchodów tych dwóch ważnych w Kościele rocznic (rozmowy z Episkopatem trwają). Jest to pierwszy film o tej tematyce, który trafi do dystrybucji w Polsce. Ta świeżość tematu może przysporzyć dodatkowych widzów.

Dodatkowym atutem jest to, że będzie to pierwsza produkcja Rafael Film wprowadzana po „Nieplanowanych” i mamy zamiar mocno wykorzystać popularność naszego poprzedniego filmu w promocji „Najświętszego Serca”. Głównie na poziomie komunikatu do widzów, ale także poprzez naszą bazę lokalnych liderów promujących kino religijne, która dzięki „Nieplanowanym”, potroiła się.

Kolejnym atutem będzie bardzo intensywna i celowana kampania promocyjna prowadzona „od dołu” poprzez parafie, wspólnoty kościelne, prasę i inne media religijne oraz media społecznościowe (szczególnie Facebook i Twitter, które gromadzą starszego widza), oraz naszą 400-tysięczną społeczność internetową. Mamy przygotowany autorski plan promocji filmu, dzięki któremu dotrzemy do wszystkich osób zaangażowanych w krzewienie kultu Najświętszego Serca – nasz film jest dla nich ogromnym wydarzeniem.